tisdag 1 december 2009

Första advent


Nu har jag gjort i ordning adventsljusstaken. Jag har olika teman varje år. I år är det nyttigt ätbart. Det är mandel, nötter, torkade äpplebitar och små bitar av mörk choklad som ligger i adventsljusstaken. Så kan man äta lite när man vill.

Förra året var ljusstaken traditionell med mossa o julpynt. Andra år har jag haft t.ex. kottar, snäckor, vita stenar, stenkulor, julgodis såsom polkagrisar.


I helgen var Olle med föräldrar på besök. Här läser han tidningen, det är visst väldigt intressant.



Olle är tomte.

2 kommentarer:

  1. GullOlle:-)

    Fin & god adventsljusstake:-)....Jag har inspirerats av dig...när jag gjorde iordning min nya adventssjusstake...den jag köpte på julskyltningen:-)

    Kram & tack för senast!

    SvaraRadera
  2. Det var ju fint med godis i adventsljusstaken. Jag har nytt i år lite mossa från våran gräsmatta. Snart är det visst mer mossa än gräs. Så har jag taklök från trädgården också. Så det kanske man kan kalla ett nytt tema. Olle är ju söt och gullig som vanligt. Jag blir glad av att få träffa honom lite då och då. Hade.

    SvaraRadera