fredag 21 januari 2011

Träning

Nu har jag kommit igång med träningen. Jag försöker köra Spinning en gång i veckan om det finns någon ledig cykel. Det är kul men jobbigt, jag tror det är bra konditionsträning. Så behöver jag inte pusta så dant i backarna när jag börjar cykla till jobbet igen, när vägarna blir isfria. Jag har även börjat styrketräna så smått. Träna upp armar, axlar o rygg är bra inför vårsäsongen i trädgården. Jag längtar till våren nu. Vintern har varat tilräckligt länge. Var ute o krafsade i snön härom dagen för att se hur långt snödropparna hade kommit. 2 cm grönt stack det upp under snön, alltid något! Tänk när det ser ut så här!........

......Då kommer jag inte att ha tid med varken Spinning eller styrketräning inomhus. Då består träningen av att gräva o lyfta jord o växter. Det blir väl även någon ny stenläggning kan jag tro. Spinningen blir utbytt till en snabb tur med cykel till mitt badställe. Visst låter det härligt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar