torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Solen sken från en klarblå himmel o det gnistrade i snön så jag bestämde mej för att ta en långpromenad. Jag gick genom skogen ut till sjön Föllingen. Sjön hade lagt sej så jag gick ut på isen vid mitt badställe o åt ett smålänskt äpple.(An appel a day keeps the doctor away eller ett äpple om dagen är bra för magen)
Sen promenerade jag hem "Vackra Vägen" ja, den heter faktiskt så, o inte utan anledning. Där är verkligen vackert. När jag gick där kom det en flock fåglar o flög ikring mej, de var inte rädda alls. -Hej på er, vad är ni för några små söta fåglar?! -Gott Nytt År kvittrade de o flög vidare. (Det var stjärtmesar)
Jag gick på spången o över ån, en and simmade omkring där o kvackade -Gott Nytt År!
Det var verkligen en bra början på det nya året. En skön långpromenad i solen o fina naturupplevelser. Då mår man bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar