onsdag 20 maj 2009

Vår i trädgården


Nu blommar den vita syrenen, den lila är ännu i knopp. Så det var ganska länge som skomakarn fick ledigt i år. Häggen började ju blomma de 2 maj.

Här om dagen såg jag de första svalorna och nu har flugsnapparen kommit. Flugsnapparen och en talgoxe var riktigt osams i går. Jag tror att flugsnapparen har tagit talgoxens holk. Vi har 5 fågelholkar i vår lilla trädgård, så jag tycker allt att de kan samsas om dem, men vi får väl sätta upp några till.
Vi har många fåglar i trädgården och andra djur, så det är liv o rörelse här.
Igelkotten bor under verandan, en groda bor i dammen och en liten ödla bor vid dammen. En räv smyger omkring här på kvällarna, den har stor tjock svans, så den har inte rävskabb. En morgon såg Kalle ett rådjur här, då tänkte jag på alla tulpanerna, men jag kunde inte se att det hade ätit på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar