söndag 15 februari 2009

Det blir inte vår i februari




Vad dum jag var som tittade efter vårtecken nu i februari. Februari är ju årets kallaste månad. O nu lägger sej isen i bottenviken, hörde jag på TV. Den har visst inte varit igenfrusen på flera år. Hur är det nu med den globala uppvärmningen?! Det stämmer ju inte då, att det har blivit varmare. Vi har minus 10 grader nu.

På tal om is, så är Niklas och spolar en isbana med brandbilen i Kullaparken, så barnen har något att åka skridsko på under vinterlovet.

Idag har jag också gått en promenad i solskenet. Jag gick till mitt badställe där var det
också is, men ån är inte igenfrusen. Här är några bilder.

1 kommentar:

  1. Vilka vackra vinterbilder, Du är ju en riktig kanonfotograf. Till vår tidning skickar folk in sina bilder ibland, har jag sett. Du skulle kanske skicka in till Kindaposten. T.ex. den gamla grinden eller Vackra vägen-skylten. Alla Kisa-bor kanske inte vet var de platserna finns och skulle bli lite nyfikna.

    SvaraRadera