onsdag 15 april 2009

Bloggbacill

Jag har smittat både min dotter o min mamma med bloggbacillen, så nu har de skaffat egna bloggar!
Egentligen började det med att Maria tyckte att jag skulle vara med i facebook. Då upptäckte jag en ny datavärld. Det är ett roligt sätt att hålla kontakt med släkt o vänner som inte bor nästgårds.
Så tyckte min arbetskamrat Gunilla, som har en blogg, att jag skulle skaffa mej en också. Jag visste knappt vad en blogg var, men började kolla runt lite på bloggar.
På juldagen 2008 satte jag igång med den här bloggen, o jag har skrivit o lagt in bilder nästan varje dag i vinter. Jag tycker det är jätteroligt, o jag lär mej nya saker hela tiden. Min kamera visste jag knappt hur den fungerade, men jag var ju tvungen o lära mej den, om jag skulle kunna lägga in bilder här.

2 kommentarer:

  1. Javisst är det skoj att blogga :)

    SvaraRadera
  2. Tack för bacillen:-)!
    Jag tycker det är roligt att blogga och att läsa andras bloggar.
    Kram Maria

    SvaraRadera