lördag 25 april 2009

Lugnt vid Stugan

I dag har det varit bilrally här i Kisa, alla rallybilar o publik har åkt förbi på vägen här, så det var som den värsta autostrada.

Jag åkte ut till Stugan, där var det tyst, lugnt o skönt. Fåglarna kvittrade, humlorna surrade o det susade i talltopparna. Jag räfsade löv klädd i bara shorts o linne. Det har varit som en sommardag. Jag har plockat en stor bukett gullvivor i hagen o jag såg björkarna slå ut, nu är det små musöron på dem.
(nu ska man klippa rosorna.)



2 kommentarer:

  1. Ja, idag har det varit sommarvärme:-)! Härligt!
    Jag tror att våra rosor får vänta på sin klippning till "trädgårdsfodervärlden" kommer hit:-)!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det vår,jag har också gått i shorts idag, både före och efter våffelfesten på Strandgläntan. Jag rapporterar i morgon på min blogg. Ikväll är vi jättetrötta. Hade.

    SvaraRadera