måndag 27 april 2009

Varmast i Målilla

Ni som vill ha värme behöver inte åka till medelhavet, till Mallorca +18, Kreta +17, Nice +17, eller Antalya + 21. Ni kan åka till Målilla +23, där är det varmast. Då kan ni bada i Hesjön, där lärde jag mej simma för så där 50 år sedan, när jag var på sommarlov hos min mormor. Vad jag kommer ihåg så var det alltid soligt o varmt i Målilla på sommarlovet, varje dag cyklade jag till Hesjön o badade. Än har jag inte badat i år, men håller sommarvärmen i sej så vet man aldrig. Är det någon som kommer ihåg ifall det har varit så här varmt i April förr!? Här är mitt badställe utanför Kisa.

Här kommer några Vårtecken. Nu går det så fort så jag hinner inte med att kolla på alla blommor o buskar som slår ut. Staren har kommit. Tulpanerna blommar för fullt.


Asfalten blommar också!

Den första blomman på Stjärnmagnolian slog ut i förrgår, i dag är det 10 blommor. Det är en härlig tid nu o en lång skön varm sommar har vi framför oss!

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när asfalten blommar :-)

    Barndomens somrar var mycket soligare och längre, visst var de?

    SvaraRadera
  2. De sa på tv, eller var det radio häromdagen, att det var den varmaste april i mannaminne:)
    Och vi har mycket att se fram emot!!

    SvaraRadera
  3. Härligt med sol och värme! Hoppas att det håller i sig:-).

    SvaraRadera
  4. Ja i Målilla är det ju ofta varmast i landet och jag kommer ihåg att när jag var ung badade vi den 15 april ibland och det var i Emån minns jag, vi badade i Målilla by då, vi var en del tonåringar mest flickor tror jag, då hette det inte tjejer. Vid ett ställe av ån som hette Borgs änggärde och vi brukade simma över ån till andra sidan. Där badade faktiskt Cimba en gång när vi var i Målilla och hämtade honom, när Ni skulle på semester.

    SvaraRadera
  5. Visst är det en härlig tid vi har nu och framför oss. Så det är bara att njuta för fullt. Fort går det också i trädgården man hinner nästan inte med. Ha en skön dag!/Merja

    SvaraRadera
  6. Det verkar som om våren börjar lite trevande, men sen när den ser att den är uppskattad så exploderar den fullkomligt!
    /Yvonne

    SvaraRadera