måndag 6 april 2009

Vårtecken igen

I lördags hade vi en riktig sommardag, så nu har våren satt fart, både i naturen o i trädgården. Det har hänt mycket på en vecka, men nu är det lite kyligare luft, så nu går det väl med normal fart igen.



Humlorna har vaknat....




..o bina.


Det är precis fullt med blåsippor i skogen så man får se var man sätter fötterna, så man inte trampar på någon liten sippa.


Jag hittade några vitsippor i dag.

I går såg jag den första sädesärlan o idag har jag sett två fjärillar.



I trädgården ser man varje dag hur det växer. Så här långt har pionskotten kommit.

Det är så mycket blommor nu, så jag visar lite bilder i morgon också.


1 kommentar:

  1. Härliga vårbilder hos dig med! Visst blir man glad av våren?! Tack för hjälpen med kejsarkronorna. Ska skriva upp det så jag kommer ihåg till nästa år! :)

    SvaraRadera